Chirurgia naczyniowa

Diagnostyka ultrasonograficzna. Gabinet oferuje możliwość diagnostyki ultrasonograficznej duplex Doppler uzupełnionej kodowaniem kolorem. Badanie wykonywane jest w technice cyfrowej. Umożliwia nieinwazyjne badanie zmian chorobowych w tętnicach i żyłach.

Dzięki zastosowaniu metody Dopplera i techniki znakowania kolorem możliwe jest określenie kierunku i szybkości przepływu krwi.

Rodzaje wykonywanych badań:

• badanie tętnic szyjnych i kręgowych (zawroty głowy, udar mózgu, miażdżyca)
  • badanie żył kończyn dolnych (żylaki, zakrzepica żylna, zespół pozakrzepowy, pajączki naczyniowe, obrzęki kończyn dolnych)
  • badanie tętnic kończyn dolnych (miażdżyca, bóle nóg przy chodzeniu i w nocy, ochłodzenie stóp)
  • badanie aorty brzusznej (tętniak aorty, miażdżyca)
  • badanie tętnic kończyn górnych (miażdżyca, bóle rąk, blednięcie i ochłodzenie rąk)
  • badanie żył kończyn górnych (zakrzepica żylna, obrzęki kończyn górnych)

Rodzaje leczenia operacyjnego przewlekłej niewydolności żylnej:

• leczenie operacyjne żylaków kończyn dolnych:
  • metody klasyczne z usunięciem (strippingiem) żyły odpiszczelowej i odstrzałkowej. Stripping wykonywany jest przy użyciu nowoczesnych sond i z zastosowaniem mikrocięć skóry
  • metody usunięcia niewydolnych żył z zastosowaniem lasera operacyjnego (EVLT). Metoda uzupełniana jest w razie potrzeby miniflebektomią
  • miniflebektomia – usunięcie żylaków i niewydolnych perforatorów (żył przeszywających) przy zastosowaniu mikrocięć
  • leczenie operacyjne zespołów pozakrzepowych
  • leczenie operacyjne uporczywych owrzodzeń żylnych podudzi
  • obliteracja (zamykanie) pajączków naczyniowych i zylaków kończyn dolnych z użyciem specjalistycznych płynów obliterujących, w znieczuleniu miejscowym pod kontrolą ultrasonograficzną

Gabinet oferuje możliwość leczenia operacyjnego żylaków kończyn dolnych i powikłań przewlekłej niewydolności żylnej. Zabiegi operacyjne wykonywane są w Prywatnej Klinice we Wrocławiu. Zabiegi operacyjne przeprowadzane są w znieczuleniu ogólnym lub rdzeniowym (przewodowym) z opieką anestezjologiczną (specjalista II stopnia z zakresu anestezjologii, pielęgniarka anestezjologiczna).